The Cove

Världens bästa dokumentär och den hemskaste. Om den otroliga delfinslakten som pågår i Japan varje år, för ingen anledning. Delfinkött är giftigt! Orsaken sägs vara att delfinerna äter för mycket fisk. Men hur kan då 23 000 dödas varje år. Hur dum får man vara? Hur kan människor tycka att de har rätt att ta liv från ett sådant vackert, intelligent och vänligt djur?! Dessutom är det jävligt svårt att få regeringar och maktmänniskor att fatta och göra något bestående åt det!

Dokumentären får mig att gråta om och om igen, när man hör hjärtskärande skrik från delfiner som sticks till döds med harpuner och färger vattnet rött. Det är lätt och sitta själv och bli arg men vad ska man göra. Känner mig bara hjälplös, betydelselös och skäms över att vara människa.

Borde bojkotta att gå och se delfiner i fångenskap också, ner man tänker efter hur deprimerade de är. När mannen som introducerade Flipper till världen, berättar hur han såg delfinen medvetet sluta andas i hans armar.






Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ville också se den men jag orkade inte. Men nu har jag hittat den på svt-play och ska titta på den i helgen. Jag spolade lite i den och jag mådde dåligt. USCH säger jag bara. fyfy.

2010-11-03 @ 15:42:43
URL: http://holymolymeohmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0