The Lovely Bones

Äntligen film. Voddler lockade med sina vouchers om gratis valfri film, så det blir marathon när man har flera konton inom familjen. Vet bara inte hur jag ska hinna innan tiden går ut. Först ut  The Lovely Bones. Fantastisk bildorgie om man får säga så. Härligt flummiga Peter Jackson gör film av en roman jag läste för länge sen av Alice Sebold. Han gör den såklart till sin egen med fantasi, drömmar med lite extra vacker verklighet också. Jag älskar drama med fantasi, fattar inte hur den här kunde bli så illa omtyckt. Fantastisk ju! Vem gillar inte perfekta bilder av sjöar, berg, sol, höst, sommar, vår allt i en mix av motljus, solnedgångar med vissa solfläckar dock.. Lite blinkningar till Sagan om Ringen tycker jag mig kunna se. Inget dåligt dock, det får mig bara att längta till The Hobbit 2011!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0