semi nostalgia

Har börjat kolla igenom några favoritfilmer igen, Wristcutters-a love story och 500 days of Summer. Jag blir lika glad varje gång, den där efterlängtade åh-känslan infinner sig också.
Båda filmerna är castade riktigt bra tycker jag och jag älskar den lite akward känslan som så ofta infinner sig hos dessa s.k indie filmer. Okej indie är ingen riktig genre, men jag gillar att benämna dem så ändå.
Shannyn Sossamon och Zooey Deschanel är två skådespelerskor som är både vackra och som ger det lilla extra. Jag gillar dem skarpt iaf. Desamma gäller för Patrick Fugit och Joseph Gordon-Levitt, de gör alltid en film lite mer intressant. Både för looks och charm.
Filmerna är väldigt olika, men har ändå lite samma stil. Regissörerna använder sig av små quirky inslag, som ett oändligt stort svart hål under en bilstol eller en tecknad fågel i en sång och dans-scen. Det är det som gör dem så fina och speciella. Riktigt fina filmer som man borde kolla på, om man vill ha en lite annan upplevelse än det vanliga mainstream man annars bjuds på. De kan vara lite svåra att få tag i men det är värt det.
Kanske borde man klippa sig lite som Mikal i filmen?
Det är väldigt snyggt på henne.

Kommentarer
Postat av: Jacqueline

sv: hej! vad kul! lycka till på kursen! :D vad skall du "bli när du blir stor"? :)



ps. så äälskar jag 500 days of summer!

2010-09-02 @ 22:24:05
URL: http://spetsochannatfint.blogspot.com
Postat av: Jacqueline

sv: igen, tack så himla mycket!

jag vill nog bli PR ansvarig eller något liknande

2010-09-02 @ 23:09:48
URL: http://spetsochannatfint.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0